کسب درآمد اینترنتی چگونه است

کسب درآمد از اینترنت یکی از راه‌های جالب اشتغال‌زایی است. اگرچه هنوز هم عده زیادی نسبت به این روش کسب درآمد بدبین هستند، اما باید قبول کنیم که در نهایت تمام شغل‌ها – از شرکت‌ها گرفته تا سازمان‌ها – به سمت اینترنت کشیده می‌شوند. در نتیجه کار عاقلانه این است که به جای مقاومت در برابر اینترنت با آن همسو شویم. کسب درآمد از اینترنت تنها به سازمان‌ها و شرکت‌ها محدود نمی‌شود. هر کسی که مهارت خاصی در طراحی سایت، تولید محتوا، برنامه‌نویسی، طراحی ویدئو و … دارد، می‌تواند به وسیله اینترنت، درآمد کسب کند. در کشورهای توسعه یافته مشاغل اینترنتی بیش‌تر از مشاغل سنتی درآمد دارند؛ گاهی میزان درآمدی که از راه اینترنت به‌دست می‌آید، حتی به میلیون‌ها دلار نیز می‌رسد. تردیدی وجود ندارد که شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل از طریق اینترنت ماهانه میلیون‌ها دلار درآمد کسب می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید از مسیر اینترنت درآمد بالایی کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید. کسب درآمد از اینترنت سابقه چندانی ندارد. نخستین‌بار در سال ۱۹۹۱ توسط برنرزلی راه‌اندازی شد. نخستین کسب و کارهای اینترنتی گسترده، بانک‌ها بودند. پس از چند سال، فروشگاه‌های بزرگ محصولات مختلف مانند آمازون و ای‌بی نیز به جمع این کسب و کارها اضافه شدند. آمازون از ۱۹۹۵ و ای‌بی از ۱۹۹۶ با حضورشان، فضای کسب درآمد از اینترنت را کاملاً متحول کردند.

فهرست [مخفی]

0.1 چرا مردم به کسب درآمد از اینترنت روی آورده‌اند؟
0.2 مزایای کسب درآمد از اینترنت
1 بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت کدامند؟
1.1 ۱- وبلاگ‌نویسی
1.2 ۲- بازاریابی شرکت‌های بزرگ
1.3 ۳- فیلم‌های کوتاه بسازید
1.4 ۴- موتورهای جست‌وجو را به خدمت بگیرید
1.5 ۵- دستیار مجازی شوید
1.6 ۶- معلم آنلاین انگلیسی شوید
1.7 ۷- از مهارتتان درآمد کسب کنید
1.8 ۸- به سایر کسب و کارها مشاوره بدهید
1.9 ۹- پادکست
1.10 ۱۰- فروش کتاب
1.11 ۱۱- ترجمه
1.12 ۱۲- داستان نویسی
1.13 ۱۳- طراحی وبسایت
1.14 ۱۴- گرافیک و فتوشاپ
1.15 ۱۵- عکاسی و فیلم‌برداری
1.16 ۱۶- فروشگاه اینترنتی
1.17 ۱۷- شبکه های اجتماعی
1.18 ۱۸- تبلیغات گوگل
1.19 ۱۹- افزایش فالوور
1.20 ۲۰- طراحی برنامه کاربردی
1.21 ۲۱- فریلنسری
1.22 ۲۲- طراحی ربات تلگرام
1.23 ۲۳- آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ
1.24 ۲۴- مشاوره کسب و کار
1.25 ۲۵- فروش جزوه ها و فایل های آموزشی
1.26 ۲۶- آموزش آشپزی و خانه داری
1.27 ۲۷- کارشناس سئو
1.28 ۲۸- مربی ورزشی آنلاین
1.29 ۲۹- تولید محتوا
1.30 ۳۰- خرید و فروش دامین های رند
1.31 خلاصه مقاله
چرا مردم به کسب درآمد از اینترنت روی آورده‌اند؟
امکاناتی که اینترنت در اختیار می‌گذارد، سبب شد تا افراد به کسب درآمد از این راه علاقه‌مند شوند. امکان رشد سریع و رسیدن به درآمدهای بالا در زمان اندک، از جمله دلایلی بودند که کاربران را وادار به استفاده از روش‌های کسب درآمد از اینترنت می‌کرد. برخلاف روش‌های سنتی کسب و کار که نیاز به امکانات گسترده داشتند و معمولاً برای راه‌اندازی هزینه‌های زیادی می‌طلبیدند، روش‌های کسب درآمد از اینترنت نیاز به چنین هزینه‌هایی برای شروع ندارد؛ هرچند برای ارتقای درآمد در آن نیاز به هزینه‌هایی مانند تبلیغات وجود دارد.

مزایای کسب درآمد از اینترنت
برخی از مهم‌ترین مزایای کسب درآمد از اینترنت عبارتند از:

دسترسی آسان برای همه کاربران
بی‌نیازی به هزینه‌های بالا برای شروع
امکان رشد سریع و فزاینده در زمان اندک
بی‌نیازی از مکان فیزیکی برای پیشبرد اهداف
قرار‌گیری در دید عموم و تعداد کاربران بسیار بالاتر نسبت به روش‌های سنتی
در دسترس بودن در هر مکان و زمان
بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت کدامند؟
در سال‌های اخیر، صنایع و حوزه‌های مختلفی به منبعی برای کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت فناوری اینترنت تمام صنایع جهان را هدف قرار داده است و هر کس به تناسب شغلی که دارد می‌تواند از آن بهره ببرد. بااین‌حال، حوزه‌های فناوری اطلاعات، کسب و کارهای مربوط به خود اینترنت، ارتقای سایت، تبلیغات اینترنتی، بازاریابی و فروش اینترنتی از جمله حوزه‌های بسیار رایج در کسب درآمد از اینترنت به شمار می‌آیند.

۱- وبلاگ‌نویسی
کسب درآمد از اینترنت
این روزها وبلاگ‌نویسی نیز یکی از راه‌های کسب درآمد به شمار می‌رود. اگر در گذشته کسی می‌گفت من یک وبلاگ‌نویس هستم، شاید او را دست کم می‌گرفتیم. اما اکنون این شغل طرفداران و حامیان زیادی در دنیا پیدا کرده است. در وبلاگ‌ها اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران اینترنتی گذاشته می‌شود. می‌توان وبلاگ را محلی برای ارتباط افراد با یگدیگر و بدون محدودیت جغرافیایی در نظر گرفت. به دلیل اهمیت وبلاگ در جذب ترافیک و افزایش تعامل کاربران با سایت‌ها، بسیاری از مدیران وب‌سایت‌های فروشگاهی نیز بخشی به نام وبلاگ در سایت خود راه‌اندازی کرده‌اند. در وبلاگ‌ها به دلیل درج مطالب مفید، تعداد بازدیدکنندگان افزایش می‌یابد. به‌همین دلیل راه‌های زیادی برای کسب درآمد از این مسیر وجود دارند که عبارتند از:

تبلیغ محصولاتی که با مطالب وبلاگ مرتبط هستند.
فروش محصولاتی که با محتوای صفحه‌های وبلاگ ارتباط موضوعی دارند.
فروش فضای تبلیغاتی به شرکت‌های بزرگ
هم‌چنین با راه‌اندازی یک وبلاگ ساده با ابزارهای مدرنی مثل «وردپرس» می‌توان به‌راحتی از طریق اینترنت درآمد کسب کرد. این سیستم مدیریت محتوا به شما کمک می‌کند تا یک وبلاگ ساده برای خود راه‌اندازی کنید. در حال حاضر هزاران موضوع و طرح برای وبلاگ نویسی وجود دارد که از جمله می‌توان به هنر، ورزش، موسیقی، فیلم و سینما، آشپزی، تکنولوژی و … اشاره کرد. شما می‌توانید به یک نویسنده‌ محتوا برای وب‌سایت‌ها تبدیل شوید و در ازای نوشتن محتوا برای وب‌سایت‌های مختلف از آن‌ها دستمزد دریافت کنید. اگر در نویسندگی مسلط هستید، از همین حالا کار خود را شروع کنید. به‌عنوان مثال برای یک وب‌سایت محتوایی در مورد روانشناسی یا داستان‌های کوتاه تهیه کنید.

برای وبلاگ‌نویسی نیاز به تخصص چندانی ندارید. تنها باید وبلاگ داشته باشید. همچنین با دیدنِ آموزش‌های لازم برای سئو و افزایش تعداد کاربران که به‌راحتی و رایگان در اینترنت در اختیار همگان است، تقریباً به مورد دیگری برای شروع این کسب و کار نیاز نخواهید داشت. ویرگول از جمله وبلاگ‌های معتبری است که با همین ترفند به وجود آمده و در حال حاضر با مشارکت کاربران سایر سایت‌ها تبدیل به یکی از پربازدیدترین وبلاگ‌ها شده است. فیلتر محتویات در این وبلاگ باعث شده تا اعتماد کاربران به آن بیشتر شود. شما هم می‌توانید روند این استارت آپ را بپیمایید.

۲- بازاریابی شرکت‌های بزرگ
کسب درآمد از اینترنت
یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از اینترنت بازاریابی برای شرکت‌های بزرگ است. در گذشته بازاریابی به‌صورت سنتی و حضوری انجام می‌شد. یک شرکت برای رسیدن به نتیجه مطلوب در بازاریابی باید تعداد زیادی بازاریاب استخدام می‌کرد تا بتواند محصولات و خدمات بیش‌تری را وارد بازار کند. اما این روزها به بازاریاب‌های سنتی نیازی نیست. زیرا بخش زیادی از مشتریان شرکت‌ها در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. بنابراین یک بازاریاب حرفه‌ای به‌ جای تشویق حضوری مشتریان به خرید کالا یا خدمات از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. مثلا شبکه‌هایی مثل لینکدین، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و … مکان‌هایی هستند که کاربران زیادی در آنجا حضور دارند. اگر بازاریاب اینترنتی بتواند به شکل حرفه‌ای محصولات و خدمات شرکت را به کاربران معرفی کند، زمینه تبدیل آن‌ها به مشتری‌های دائمی شرکت را فراهم خواهد کرد. شرکت نیز در مقابل انجام این خدمت به او دستمزد پرداخت می‌کند. ایمیل مارکتینگ یکی از راه‌های جدید برای بازاریابی اینترنتی است.

در این تکنیک، بازاریاب‌‌، محصول‌ها و خدمات منتشر شده در وب‌سایت شرکت را به شیوه‌ای جذاب برای کاربران ارسال می‌کند. در نتیجه، کاربران سایت متوجه محصول‌ها و خدمات جدید یا تخفیف‌ها و حراجی‌ها‌‌ می‌شود. با استفاده از ایمیل مارکتینگ می‌توان یک کاربر را به یک مشتری تبدیل کرد. اجازه بدهید مثالی برایتان بزنیم. تصور کنید که شما به عنوان بازاریاب یک فروشگاه اینترنتی پوشاک استخدام می‌شوید. با تغییر فصل‌های سال، لباس‌های جدید به محصول‌های سایت اضافه شده و از سوی دیگر محصول‌های آخر فصل به حراج گذاشته می‌شوند. در این هنگام، مسئولیت شما به عنوان یک بازاریاب این است محصول‌های تخفیف خورده را به اعضای سایت معرفی کنید و آن‌ها را به سمت فروشگاه بازگردانید. دیجی‌کالا یکی از فروشگاه‌های پررونق در ایران است که روزانه بیش از ده‌ها ایمیل تبلیغاتی برای کاربران سایت خود ارسال می‌کند. برای کسب درآمد اینترنتی از شرکت‌های بزرگ به محیطی کاملاً فعال در فضای اینترنت نیاز خواهید داشت. کانال تلگرام، صفحۀ اینستاگرام یا سایت اینترنتی می‌تواند تمامی آنچه را نیاز دارید، برایتان فراهم کند. البته برای افزایش کاربران و بالا‌بردن ترافیک سایت و شبکه، باید با روش‌های محتوا‌نویسی در این پلتفرم‌ها آشنا باشید.

افیلیت مارکتینگ که وبسایت دیجی کالا در سال‌های اخیر راه‌اندازی کرده است یکی از بهترین نمونه‌ها برای این روش کسب درآمد از اینترنت می‌باشد. با استفاده از این قابلیت دیجی کالا شما می‌توانید تمام محصولات این وب‌سایت را در سایت خود تبلیغ و از کمیسیون آنها کسب درآمد نمایید.

۳- فیلم‌های کوتاه بسازید
کسب درآمد از اینترنت
اگر به شما بگوییم این روزها فیلم‌های کوتاه بیش‌تر از فیلم‌های بلند تلویزیونی و سینمایی طرفدار دارند، اغراق نکرده‌ایم. مردم – و بیشتر قشر جوان – می‌خواهند فیلم‌های مورد علاقه‌ خود را در گوشی همراه ببینند و دیگر مثل گذشته به تلویزیون علاقه‌ زیادی ندارند. موضوع‌های مختلفی برای تولید فیلم‌های کوتاه وجود دارند که می‌توان از آنها کسب درآمد کرد. بهترین نمونه‌ فیلم‌های کوتاه در اینستاگرام قابل مشاهده هستند. فیلم‌های کوتاه پتانسیل زیادی برای تبلیغ محصول دارند. می‌توانید با ساخت فیلم‌های کوتاه تبلیغاتی درآمد زیادی کسب کنید. برای ساخت فیلم کوتاه، به یک اکیپ کوچک و دوربین فیلم‌برداری نیاز خواهید داشت. هرچند تلفن‌های همراه هوشمند درجه یک نیز همۀ این امکانات را برایتان فراهم می‌کنند. تخصص مورد نیاز در این زمینه، آموزش نرم‌افزار ویرایش فیلم است. استارتاپ دیرین دیرین یکی از بارزترین نمونه‌ها برای این روش کسب درآمد اینترنتی است. در حال حاضر این استارتاپ برای ساخت هر کلیپ و فیلم کوتاه برای تبلیغات مبالغی سیار هنگفتی دریافت می‌نماید که حاصل سال‌ها برنامه‌ریزی و تلاش دست‌اندرکاران این استارتاپ جذاب است.

۴- موتورهای جست‌وجو را به خدمت بگیرید
کسب درآمد از اینترنت
«گوگل» و «بینگ» به عنوان دو تا از محبوب‌ترین موتورهای جستجو در دنیا شناخته شده‌ هستند. این دو موتور جستجو، کار یک بازاریاب را بر عهده می‌گیرند. اگر شما محصولی تولید می‌کنید یا خدمات خاصی ارائه می‌دهید می‌توانید از موتورهای جستجو برای معرفی محصولات و خدمات خود کمک بگیرید. حتی اگر به الگوریتم موتورهای جستجو آشنا نباشید، می‌توانید به آن‌ها مبلغی را پرداخت کنید تا محصولات و خدمات شما را به کاربران اینترنت معرفی کنند. «گوگل ادروردز» یکی از راه‌هایی است که به وسیله آن می‌توانید برند تجاری یک شرکت را ارتقا دهید. با کمک این روش، شرکت‌های زیادی محصولات و خدمات خود را به کاربران اینترنت معرفی می‌کنند. کسب درآمد از اینترنت از راه تبلیغات گوگل یا سایر موتورهای جستجو کار سختی نیست. تبلیغات گوگل پولی است و باید برای آن هزینه کنید اما در مقابل، چند برابر هزینه‌ای که برای تبلیغات انجام دادید به شما برمی‌گردد. یک کلینیک زیبایی می‌تواند با پرداخت هزینه مشخصی به گوگل، وب‌سایت خود را در صفحه‌ اول نتایج جستجو قرار دهد. در نتیجه، تعداد بازدیدهای وب‌سایت این کلینیک افزایش پیدا می‌کنند که بدون شک در افزایش درآمد آن نیز تاثیر زیادی خواهد داشت. شما می‌توانید این کار را برای یک شرکت یا کلینیک پزشکی و زیبایی انجام دهید. آن‌ها برای افزایش مشتریان خود از راه اینترنت، فرصت زیادی ندارند.

مثلا می‌توانید با یک جراح پلاستیک قرارداد ببندید و تعداد بازدید وب‌سایت او را از طریق گوگل ادروردز افزایش دهید. با این کار مشتریان او افزایش می‌یابد. سپس می‌توانید از او دستمزد یا پورسانت دریافت کنید. برای دیجیتال مارکتینگ به هزینه یا مکان خاصی نیاز ندارید، اما نیازمند آموزش فراوان در این عرصه هستید. بسیاری از این آموزش‌ها به صورت رایگان در اینترنت موجود است. برای دوره‌های تخصصی‌تر نیز می‌توانید در دوره‌های آموزشی شرکت کنید. با جستجوی هر کلیدواژه در گوگل می‌توانیم نمونه‌های زیادی از این موارد را مشاهده نمایید. این سایت‌های با یک علامت Ad در سمت چپ آدرس سایت خود در جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند.

https://www.janblaghy.ir/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/